Nouveau Riche Music Blog


Kid de Blits
november 5, 2013, 17:34
Filed under: Blog

Op vrijdag 15 november verschijnt de nieuwe labelcompilatie van Nouveau Riche. Tijdens deze unieke en eenmalige wildernis verzorgt héél Nouveau Riche een showcase waarbij nooit eerder gehoorde tracks in je oor komen. Óók staan alle nieuwe mannen deze avond op het podium en jij kunt daar bij zijn!

Illuminatie, maar hoe zit dat dan? De ‘Oude Garde’ kennen jullie natuurlijk al! Maar we hebben nieuw vlees in de kuip want Nouveau Riche groeit! In aanloop naar dé labelparty krijgen jullie om de dag een extra introductie van deze nieuwe guy’s. Vandaag: Kid de Blits!!

foto

Deze pasgeboren dolfijn is AAN als één, twee, drie! Hij woont in Schiedam maar komt rechtstreeks uit de Noordzee. Zijn sound wordt omschreven als: “een mix van elektro, harde bassen, gore wildernisse en happy hardcore”. Jullie kennen Kid de Blits natuurlijk van de Yellow Claw remix ‘Nooit Meer Slapen’:

Jasper Fernandez Iglesias a.k.a Kid de Blits houdt van een drankje “Hoe bedoel je alcoholvrij” baden in verderf, lijkt op Edwin Evers (?), niet zeiken maar ondervinden. Wahed, geloof je niet? Hij maakt van íeder feesje een wildernis:

Hij noemt zichzelf een “kind van de trapgeneratie”. Hoe hij aan zijn naam komt? Van het discozwemmen back in the day tijdens de Blitskids zwembadparty’s. Om alvast één sneak peak te geven, op de nieuwe verzamelcompilatie Alziend Oor 2 komt Kid de Blits met zijn nieuwe track ‘Benzine’. Eerder deed hij deze track live in de studio bij 3FM:

Een paar dingen die jullie nog niet wisten en nu wel…

Favoriete dier?

Alle dieren behalve spinnen a.k.a dieren boven mensen.

Beste gevoel ter wereld?

Tussen aangeschoten en dronken inzitten… dan ben ik op mijn gezelligst, spontaanst en de persoon die ik elke dag moet zijn om deze koude wereld te kunnen verslaan.
Verder kan ik er nog eentje voorspellen voor in de toekomst… Gevraagd worden voor Expeditie Robinson! (HINT HINT HINT)

Welke vorm van lichaamsbeweging is je favoriet?

Het schieten van een bal, onderkant lat, dat die zo stuitert op de lijn en in het goal gaat.

Favoriete slaapkledij?

Boxershort, en dan niet zo’n strakke want daarin ben ik onzeker.. gewoon zo’n wijde van H&M en als mijn singles uit zijn een wijde van Versace.

Saus erop of ernaast?

Ernaast. Ik ben sinds kort aan een soort van “dieet”, vroeger nam ik meer saus dan snack. Tegenwoordig andersom, ik doe superzuinig met sauzen. TIP voor de bolle mannen onder ons! Saus is 1 van de grootste diktemakers, je moet die mohfockers niet vertrouwen.

Waar kan je niet tegen?

Pesten… ik ben zelf vroeger op de basisschool een tijdje gepest omdat niemand mijn autisme nog begreep, ik veranderde van basisschool en kon geen vrienden maken of überhaupt met mensen praten. Verder heb ik gezien dat er in mijn omgeving werd gepest vroeger. Het is heel erg! Ik wil als ik bekend ben en een belangrijke stem heb hier tegen opstaan, langs scholen gaan en hierover praten met leerlingen. Ik denk dat ze sneller iets aannemen van een bekend gezicht dan een random iemand, met daarop aansluitend natuurlijk een optreden.

Wat is jouw inspiratie?

Om bekend te worden toch wel het meest Mr. Polska. Hij staat dichtbij me en ik zie hoe het bij hem gaat en kan gaan. Ik treed de laatste tijd regelmatig op in zijn shows en dat geeft mij superveel motivatie om ook minstens op deze positie als hij nu staat te komen…

Volg Kid de Blits op Twitter voor hilarische Tweets uit het hart. Like’m op Facebook en kom naar de ‘Boaz van de Beatz presents: NOUVEAU RICHE MUSIC’, dan mag je met’m op de foto!

kid de blits collage

BONUS: Kid de Blits – Uit De Noordzee (Prod. Boaz van de Beatz)


1 reactie so far
Plaats een reactie

Ik ben fan van Jasper!

Reactie door Nichal Joosse




Geef een reactie

